تحولات لبنان و فلسطین

۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 368322

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ ناصر عارف،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان، از برگزاری جشن پدران آسمانی در استان همدان روز ميلاد اميرالمؤمنين علی(ع) خبرداد.

جشن پدران آسمانی در همدان برگزار می‌شود

وی گفت: جشن پدران آسمانی در استان همدان همزمان با سراسر كشور با همت فرزندان شهدا در روز ميلاد اميرالمؤمنين علی(ع) برگزار می‌شود.
عارف، با بیان اینکه جشن پدران آسمانی اول اردیبهشت در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور دو هزار نفر از والدین شهدا برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این برنامه برای پنجمین سال متوالی با هدف تجلیل از والدین شهدا به صورت استانی در همدان برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد شهید تصریح کرد: شهدای گرانقدر ما حاصل تربیت مادران و پدرانی هستند که امروز در بین ما به عنوان ولی نعمت از آنها یاد می شود و روز سیزدهم رجب بهترین فرصت برای یاد آوری بزرگی این پدران شهدا در روز پدر است.
وی درباره اهمیت برگزاری مراسم جشن پدران آسمانی ، یادآور شد: این روز بستری مهیا برای تکریم مقام پدران آسمانی و شهدای گرانقدر میهن اسلامی است.
وی تاکید کرد: یکی از روش‌های مؤثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی پویاترین و نزدیک‌ترین وابستگان شهدا است که فرزندان آن‌ها به عنوان بهترین پشتوانه عملی می‌توانند این نقش را به خوبی ایفا کنند.
لازم به ذکر است: در کل کشور ۲۲۳ هزار و ۵۵۸ شهید وجود دارد که  در استان همدان هشت هزار شهید، ۱۷ هزار و ۱۸۵ نفر جانباز و یک هزار و ۳۹ نفر آزاده وجود دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.